Kako “preživeti” renoviranje hotela?

Renoviranje hotela je posao sa kojim se svaki hotelijer susreće pre ili kasnije. Svaki hotel zahteva stalna ulaganja kako bi se prostor održavao na određenom nivou, ali i kako bi gosti videli da se o hotelu brine.

Hotel Radan Prolom banja renoviranje

Hotelijeri koji dobro rade svoj posao vole da sve u objektu bude “utegnuto”, pa je tako neophodno često, ponekad čak i jednom mesečno, sređivati one delove objekta koji se brzo prljaju, habaju i oštećuju. Tu, svakako, spadaju zidovi soba i restorana, ali i nameštaj u samom restoranu kao i u sobama. Takođe, neophodno je stalno nadograđivati IT opremu pošto tehnologija veoma brzo napreduje.

– U hotelima koji žive i čija je poslovna politika zdrava, podrazumeva se često renoviranje. Svako osveženje prostora govori o tom objektu mnogo više od činjenice da je nešto renovirano. Gosti vole promene, to govori da se o hotelu brine, da je menadžmentu hotela stalo da svoje poslovanje unapredi i kroz stalnu brigu o enterijeru pa makar to bili i detalji koji su samo oplemenili dotadašnji prostor. Ipak, autentičnost objekta ne bi trebalo da bude narušena. Svaki hotel bi trebalo da ima nešto svoje po čemu je prepoznatljiv, drugačiji i to treba da je osnova svega što se kasnije menja i nadograđuje – objašnjava Vesna Kostadinović vlasnica i direktor marketinga hotelsko-apartmanskog kompleksa Kraljevi čardaci.

Pre samog renoviranja neophodno je precizno isplanirati budžet, iako će se možda tokom radova pojaviti i neki nepredviđeni troškovi. Uvek imajte to u vidu, kako ne biste došli u neprijatnu situaciju da neki radovi ostanu nedovršeni.

Kada je u pitanju dizajn, morate znati kome se obraćate. Vodite računa o svojim gostima, odnosno onima kojima je hotel pretežno namenjen. Projektant koga ste unajmili mora dobro da obavi svoj posao i uklopi dizajn, budžet i funkcionalnost.

LifeClass Terme Sveti Martin, renoviranje bazena

– Prilikom planiranja renovacije nekog dela, uzimaju se u obzir i trendovi koji su prisutni na tržištu, te da se renovirani deo nakon radova najbolje uklopi s ostalim postojećim objektima. Važno je isplanirati budžet do detalja da se ne bi pojavili neplanirani troškovi. U tom slučaju bi neke radove trebalo otkazati ili uložiti nova sredstva. Veoma je važno i da se usklade dizajn i funkcionalnost, jer mnogo puta nešto izgleda lepo, ali nije funkcionalno i predstavlja veliki problem kod poslovanja – ističe Vedran Augustić direktor održavanja LifeClass Termi Sveti Martin.

Međutim, neophodna je i dobra procena završetka radova. Bolje je da računate da će trajati duže nego što mislite jer probijanje roka vašim gostima govori da vam njihov boravak i uživanje u hotelu nije važno.

– Treba se organizovati tako da samo renoviranje ima što manji uticaj na zadovoljstvo gostiju prilikom boravka u hotelu u kojem se neki deo renovira i, svakako, treba obavestiti goste o radovima. Jako je bitno ispoštovati rok završetka radova jer se hotel prodaje unapred i kapaciteti se popunjavaju odmah nakon roka završetka, da ne bi bilo praznog hoda. Ako se probije rok, postoji velika šansa da gosti neće imati gde da odsednu ili bi im trebalo otkazati smeštaj, što je neprihvatljivo – dodaje Augustić.

Kraljevi čardaci, proširenje kapaciteta

Kao najzahtevnije, hotelijeri navode renoviranje prostora u hotelu koji su na raspolaganju svima kao što su restorani, lobi, spa i wellness centar. Takođe, zahtevno je i renoviranje instalacija i bilo čega drugog što zahteva ugradnju u postojeći sistem jer zahteva dosta rušenja i sanacije nakon radova.

Budite pažljivi i kada birate vremenski period za renoviranje hotela. Treba odabrati onaj period godine kada ima najmanje gostiju.

– Mi za renoviranje i, uopšte, amortizaciju hotela koristimo proleće i jesen jer je tada interesovanje gostiju za Kopaonikom dosta manje. Renoviramo deo po deo, tako da hotel uvek može nesmetano da funkcioniše. Ovog proleća smo započeli proširenje smeštajnih jedinica i sadržaja Čardaka. Najveći akcenat je na proširenju SPA dela za najmlađe, pa već u sledeću zimsku sezonu ulazimo proširenih kapaciteta – dodaje Kostadinović.

 

Preuyeto sa portala http://hotelijeri.com.

Preporučujemo Vam